Wat nu?

8 september 2023 - Tonbridge, Verenigd Koninkrijk

Het is een goed begin van een mooie dag. Mijn regenkleding kan uit en opgeborgen worden. Ik maak me op voor de volgende stap en dat is een overnachtingsplek voor de komende dagen. Na de ervaringen van de afgelopen dagen is een rustige plek om even bij gekomen niet verkeerd dacht ik. Na wat gedachten de vrije loop gelaten te hebben bedacht ik me het volgende. De campsite die ik als eerste bezocht in Tonbridge is me goed bevallen. De plek om te staan is OK. De accommodatie is gering maar uitstekend. Vriendelijke beheerder/eigenaar. Doen!! Voor de ferry, net voor de dag van vertrek wil ik dan wel in de buurt van Dover zijn. Ik wil de boot dan niet missen.

De Apple Acres in Tonbridge heeft plek. Nu een plek dicht bij de wasplaats net voor de appelbomen. Heel goed. De prijs, nu afgesloten met de vrouw van de eigenaar, komt op 12,5£ per nacht. De powerbank mag ik opladen door hem bij de receptie achter te laten en naar wens weer op te halen. Super!! Ik kan nu mijn verhalen van de afgelopen dagen gaan schrijven. Ik loop wat dat betreft wat achter. Ik voel de druk om deze achterstand weg te werken.

Kijkend op het satellietbeeld voor het weer van de komende dagen (ik heb weer internet, wel met gering bereik en af en toe uitval) blijkt de week warm en zonnig te worden met zomerse temperaturen. Ik zit dus gebakken.

Fijne dagen doorgebracht op deze campsite. Daar hoort bij dat ik een campsite gevonden heb in de buurt van Ashford zo’n 30km van Dover. Mooie afstand om met mogelijke verrassingen rekening te houden en toch optijd te kunnen zijn. Het blijkt een vliegveldje te zijn voor pipercups. Met een kleine kampeerplek voor kampers en caravans. Een terrein voor tentjes heeft hij niet. Reserveren doet hij niet, ik moet maar gewoon komen en wijst me dan de plekken aan waar ik kan staan. Wat blijkt, in gesprek met personen die daar hun vliegtuigje in de hangar hebben staan hoor ik het. Als vliegtuigen deze landingsplaats aandoen is het vaker ook zo dat ze op doorreis zijn. Ze hebben dan een tent mee die ze dan op die aangewezen plekken opzetten om de volgende dag hun reis voort te zetten. Ik zag oude en wat nieuwere vliegtuigmodellen staan. Nieuwsgierig als ik ben heb ze natuurlijk even bekeken. 1 exemplaar mocht ik absoluut niet aanraken. Op afstand blijven en alleen bekijken. Een bijzondere plek, laat maar komen.

Terug op Apple Acres zit je in buurt van 2 plaatsjes namelijk Tonbridge en South-Borough. Voor een goed restaurant-bar is het 20 min. lopen richting Tonbridge. 17:00uur gaat de keuken doorgaans open. dus tegen die tijd gewapend met een omgevingskaart als service van de camping naar het restaurant. Daar aangekomen blijkt de keuken gesloten, er wordt geen warm-eten geserveerd tot het volgende seizoen. Ik word verwezen naar het dorp, dit is nog eens 20min. lopen. Het blijkt 1 voet-rijwielpad voor heen en teruggaand verkeer en langs dit pad autowegen over verschillende viaducten. Druk verkeer. Via de kaart weet ik, dit is de goede richting.

Het blijkt nog behoorlijk druk in het plaatsje. De restaurants bevinden zich in de buurt van het station en mijn keuze wordt een mexicaans-restaurant. Ik kijk naar binnen en propjes vol, geen tafeltje meer vrij. Dit gaat het hem niet worden. Het restaurant ernaast blijkt een Indiaas restaurant ook niet verkeerd en nog een paar tafeltjes vrij. Met advies wat eten besteld en achteraf toch te scherp. De smaak is dan weg, met zoete saus en verse groente wat scherpte weggehaald, ijsje en koffie na. Op naar de camping, het is intussen schemer bijna donker. Onderweg in het duister, in het stukje voet-en fietspad geen straatverlichting, de nodige bordjes volgend en hopelijk de juiste weg. De richting is volgens de kaart OK. Na een tijd lopen krijg het vermoeden dat het toch niet goed gaat. Ik ben reeds bij woonhuizen terwijl de camping in de weilanden staat. Wel, ik blijk de weg naar de camping voorbij te zijn gelopen. Intussen zit ik al in het plaatsje South-Borough dat hele stuk heb ik teruggelopen om tot de herkenning van de toegangsweg te komen. Ik heb mijn beweging gehad, nu effe uitblazen en voor straks welterusten.