De 1e camping.

27 augustus 2023 - Paddock Wood, Verenigd Koninkrijk

Van de ferry met de route die ik voordien al had ingezet voor de plaats, waar de camping in de buurt moet zijn. De Engelse adressering van plaatsen is toch anders dan bij ons. Mijn TomTom kan die camping niet vinden!! Dus rijden maar. Vanaf de Ferry naar het het beginpunt van de route. Nu na 30km  geen weg binnendoor. Even stoppen op de mainroad, ho maar, niet mogelijk. Parkeerplaatsen, niet aanwezig. Gestopt op een uitvalsbasis voor wegwerkers en de navigatie ingesteld op de kortste weg en toen gaan.

Onderweg; wat een smalle wegen. Met asfalt wat behoorlijk onderhoud nodig heeft, 60kmh max. Links rijden en niet plotseling naar rechts. Af en toe heb je de neiging. Of bij keren de neiging rechts te houden. Ik was gewaarschuwd, ik heb markers op de motor en op de navigatie. Maar toch. Qua wegen had ik Engeland anders verwacht, strakke wegen en goed vlak. “No Way”. Motor parkeren is een crime. Denk je een plaats gevonden te hebben, loopt de weg zo af dat de motor dreigt te vallen.

Aangekomen in Paddock Wood geen bordjes camping Apple Acres. Dus vragen en vragen en uiteindelijk de juiste weg naar de camping. Intussen een paar uur later en dus om 17;30uur op de camping.

Leuke kleine camping , plaats genoeg. Toiletten en douches uitstekend. Verder niets. Ik dacht heb ik ook even de tijd wat tebschrijven. Dus direct geboekt voor 2 nachten. Kan ik morgen ook nog even het dorp in om een ontbijt te nemen en geld te wisselen. Ook leuk gepraat met de beheerder die het geen probleem vond dat ik later betaal. Heel uitnodigend. Direct een kop thee en praten over de motor en dat hijzelf niet mocht rijden van de ouders enz.

Tussen de appels? Toch maar niet onder een boom. Mooi plekje uitgezocht en tent opgezet. Een douche genomen, alles in de prijs inbegrepen 17€ per nacht.

Altijd even wennen dat slapen in de tent. In de trip naar Tsjechië was het precies zo. Eerste nacht niet al te best. Op de activity-tracker is dan te zien dat het met de dagen steeds beter slapen is. Ben benieuwd wat voor tijdspanne er nu voor staat. Dus voor vannacht alles op zijn plek en vroeg slapen.

1. Ingrid Grijzen:
    27 augustus 2023
    Hoi Bert,
    Wat leuk om mee te "liften" op jouw reis.
    Heel veel plezier, geniet ervan.
    Groeten van Herman en Ingrid
  2. Margot uw digitale reisgenoot:
    27 augustus 2023
    Hoi Bert, campings in Great Britten zijn over het algemeen veel beter dan in Nederland of Europa, mooie plekken als je met een caravan bent vaak een eigen wateraansluiting en een toilet Buis en niet duur. Had jij de reis thuis al op de kaart bekeken? Ik vind het heerlijk Kaart lezen! Ik loods je met kaart Heel groot Bretagne door, zal wel een tik zijn die ik van mijn vader meegekregen heb. Kaart op de tafel en dan lekker puzzelen. Zit je lekker aan de kust en ik geloof in Brighton heb je Een mooie oude pier! Goeie reis verder en veel plezier en and mind the gaps in the road! Prachtige foto, zo zie je het niet vaak! Veel plezier