Op de Ferry

25 augustus 2023 - Duinkerke, Frankrijk

Een paar foto’s voordat ik de ferry op ga en een paar van op de Ferry met het Deens koppel waarmee ik een leuk gesprek gehad.

De begeleiding de ferry op is echt nodig want het nodige vrachtverkeer moet zijn plek hebben en daartussen de motor cq motoren. Die worden met een spanband vastgesjord op het dek op een plek tussen de vrachtwagens, Het Deense stel had uit ervaring zelf nog een spanband meegenomen. Het is gelukkig rustig weer, dus veel zorgen over het en ander heb ik niet. 1 spanband is genoeg. Heerlijk een pauze van 2uur, alle indrukken en spanning en de weinige nachtrust gaven dit gevoel denk ik. Want naar de ferry was maar een korte rit, de rest was wachten en een kleine actie. Onderweg dus gezellig gepraat, het Engels gaat redelijk goed. Ik kan een gesprek voeren. Soms weet ik de woorden niet dan is Google een goede vertaler.

Tijdens de vaart dacht ik even een foto van de achtersteven en onderweg werd ik verrast door als dat water om je heen, gelukkig rustig maar toch . Het maakt wel indruk. De achtersteven, kijk zelf naar het beeld fantastisch. Duinkerken op de horizon, misschien niet duidelijk maar toch.

Later, geattendeerd door mijn reisgenoten. De Engelse kust, “indrukwekkend” eigenlijk niet. Een op afstand lage kalkt (krijt) wand. Nog iets later, dicht bij de haven van Dover (zie foto), kan ik me voorstellen dat het voor de Engelsen een bijzonder thuiskomen is.

Aankomst is een beetje spannend, wanneer gaat nu de deur voor het dek open. Je wilt met de motor graag als een van de eerste van dek. Al met al, afscheid genomen. Fijne reis toegewenst en toen van de Ferry in gescheiden rijbanen. Dus niets links rijden, maar dan in eens wel. Dan wordt je alleen gelaten.

Op naar Paddock Wood, Tonbridge. De 1e camping.