Foutje

28 augustus 2023 - Tonbridge, Verenigd Koninkrijk

Ik ging richting Paddock Wood om in de buurt te komen van de camping. Navigatie en Engels adres ?? Uiteindelijk op de kaart gekeken. Het was Tonbridge en toen vragen en vragen.

De volgende dag op naar het dorp om het nodige geld te wisselen. Geen bank wel een postkantoor, aldus op naar het postkantoor en wisselen. Kon niet met de bankkaart, cash. Mijn haartjes begonnen argwanend omhoog te komen. Ik vroeg wat ik kreeg voor 100€. Volgens zijn berekening 74£. Ik toch maar even geduld gevraagd en gekeken op mijn mobiel. Koers was 0,87. Ik dus gezegd dat hij wel heel erg veel winst binnen haalde. Hij lacht een beetje en haalde zijn schouders op. Ik heb het dus niet gedaan.

Op naar de bank. Niet in dit plaatsje, een plaatsje verder. Het bleek toch niet zo makkelijk te vinden. Gevonden en gewisseld per automaat. De bank-juffrouw waarschuwde me dat de bank misschien wel heel veel wisselvergoeding vraagt en dat ik beter een postkantoor kan nemen. Hoe raar kan het gaan. Later op de dag gekeken op mijn conto en zag dat het verrekend was met 0,84. “Netjes”. Mijn gevoel was goed.

Terug naar de camping. Onderweg net voor de afslag naar de camping een snackbar. Voor het avondeten dan maar. “Fish and Chips” graag. 10£ ik zij jeetje wat prijzig en meenemen graag. Het bakje met eten dan maar in de lege bagagekoffer gedrukt  en op naar de camping. Zie ik net voor ik wil optrekken een betaalautomaat. Heerlijk toch!! Ben je zo druk om geld te wisselen. Ben je uren onderweg. Staat er een betaalautomaat nog geen 500mtr van de camping.

Dit alles heeft een staartje! Het eten was goed verpakt en mijn inziens niets aan de hand. Bij vertrek de volgende dag ook gewoon de boel ingepakt. Op de volgende camping, toen ik de boel uit de koffers haalde. Had ik weer “Fish en Chips” wat ik rook en na schoonmaken de dag daarop nog. Had ik niet verwacht en toch gekregen. Heerlijk toch dit fastfood.