De 3e camping

1 september 2023 - Trowbridge, Verenigd Koninkrijk

Op naar Trowbridge gelegen in de buurt van Glastenbury en nog altijd Stonehenge in bereik. In de buurt van Somerset om te kijken naar een pilotenjack. Leek me centraal gelegen dus op zoek naar een camping. Ik vond een gezinscamping. Niet gek want vaak zit daar een bar bij, kan ik met slecht weer toch mijn verhaal schrijven. Country View Camping, na wat gezoek gevonden op Google maps. Leek me wel wat.

Blijkt een leuke camping met winkeltje. Een boerderij met open veld en veel attributen voor de kids. Leuke camping. Beere druk, op naar de receptie, weergegeven wat ik opmerkte en dat het er waarschijnlijk niet in zat dat ik kan overnachten….Nu dat had ik goed.

“Bank Holidays”.

Ook hier werd ik fantastisch geholpenen, kreeg ik 2 alternatieven. De 2 kleinere campings zaten op een lijn. Niet al te ver weg van waar ik ben. Dus op weg!

De 1e was met veel caravans, deze maar rechts laten liggen (je bent immers in Engeland). De 2e had Pizza’s, te bestellen of om daar op te eten. Hmm, dat leek me wel wat. Dus naar rechts. De Stowford Manon Farm. Naar het oude landhuis met spullen en dingen waar heel wat aan moet gebeuren. Als ons huis er zo bij stond. Ik was een en al stress. Ik zou niet weten wat ik eerst aan moest pakken, om van de stress af te komen. Behalve dan, dat je wel wat moet aanpakken om jezelf een goed gevoel te geven.

Deze bouwwerken, klussen, renovaties op deze manier zie ik hier regelmatig langskomen.

Een aristocratische verschijning, een man op leeftijd komt mij helpen. Blijkt de eigenaar van het landhuis en landgoed waarop hij de camping heeft staan. Zoals later blijkt is hij de zoveelste generatie dat dit landgoed in bezit heeft.

Afgesproken hier 3 nachten te blijven. Plaats bepalen? Met wederom ivm Bank Holiday en de te verwachten gasten “niet het grote veld gebruiken”. De veldjes verderop, daaruit mocht ik zelf een keus maken. Het sanitair was basic en goed. Naar de max. bezetting 2 onderkomens met douches en toiletten. Top.

Tent opzetten, kennismaken met de buren. Het gaat hier als vanzelfsprekend. Je weet van elkaars korte ontmoeting in oprechte belangstelling en verder niets. Gewoon leuk. Kom je elkaar tegen dan is het weerzien heel verrassend en dan gaat ie weer. Zo bouwt het op.