Onderweg

29 augustus 2023 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Eigenlijk kom je onderweg zoveel mooie dingen tegen die historisch bij dit land horen. Typische huizen, oude landhuizen. Monumentale herenhuizen. Je kunt niet bij elk ding stoppen en de boel vastleggen. Eigenlijk doe je het land tekort. Helaas, ik moet verder. Helemaal niets doen is ook niet wat. Onderweg naar Andover zag ik de ene golfterrein na de anderen her glooiende landschap. Met gewoon de rijweg Edward doorheen. Ik moest even stoppen en een foto maken. Er waren op dat moment ook een aantal personen aan het golfen.Voordat je van de motor bent gestapt en een foto kunt maken!! Deze personen hadden hun karretje al gepakt en naar de andere kant van de weg gereden. Het terrein ging daar dus verder. Het vlaggetje bij de hole leek me wel leuk om vast te leggen en het gras. Hoe krijgen ze het voor elkaar. Ik doe mijn best voor het gazon in de tuin. Maar zo dicht en kort en egaal krijg ik het niet. Bijzonder!!
Moest in tocht even kwijt.
Ik reed weer eens op een binnenweg. Smal, hoge haag aan weerskanten, soms met lage bomen die de weg dan als een poort omsluiten of een kleine tunnel vormt waar je dan doorheen gaat. Je beleeft het nu met een herkenning. Je hebt de beelden vaker gezien van foto’s of van op TV. En dan ga ik een oude brug over en zie iets wat ik altijd al in het echt wilde zien een kanaalboot. Zo smal en bijzonder. Ik kan het niet laten dit ook toch te laten weten.

Groetjes, Bert.

1. Herman:
    29 augustus 2023
    Mooie foto's Bert. Volgens mij heb je goed weer daar?
  2. Bert:
    30 augustus 2023
    Hi Herman,
    Zoals ze het hier heel vaak beleven is het doorgaans af en toe een bui. Als het een zonnige dag is, maar ook met een bewolkte dag.
    Ik heb mijn regenpak nog niet echt nodig gehad.
  3. Lieneke:
    31 augustus 2023
    Wat een ervaringen weer pa!! Ik vind het maar stoer van je dat je dit toch allemaal maar “even” doet op de motor! Geniet er van en blijf voorzichtig 😘
  4. Lieneke:
    Hi Lieneke,
    Dank je, het blijft spannend dat links rijden. Altijd maar weer koppie erbij houden. Met een goede tip van meerdere volgers reminder stickers voor links geplakt.
  5. Margot uw digitale reisgenoot:
    31 augustus 2023
    Ik krijg er weer zin om ook die kant op te gaan! Als het nou heel hard regent zijn daar ook heel veel fijne bed en Breakfast mogelijkheden met fantastische ontbijten, Zit je gelijk de hele dag vol. Er zijn ook slagers onderweg en daar verkopen ze speciale echte meatballs waarvan ik de inhoud niet heb kunnen analyseren, Dus als je eens een slagertje , Ze verkopen ze koud en ze zijn ook heerlijk op brood dus wil je eens opletten voor mij voor een Meatbal! Groetjes van je nicht/zusje