De volgende camping

28 augustus 2023 - Marlborough, Verenigd Koninkrijk

Ik wil in de buurt van “Stonehenge” zitten lijkt me gunstig. Dus opweg. Het opbouwen uitpakken en weer afbreken en inpakken van je spullen gaat steeds makkelijker. Nat of niet, op een gegeven moment merk je dat je een keus kunt maken. Wat je absoluut niet nat ingepakt wilt hebben en wat wel kan.

Ik ga richting Horsham - Andover, voor de laatste nog gekeken naar mogelijke campings. We gaan het maar niet weer over de wegen hebben. Het blijft bagger. Mijn verwachting is, dat het ook niet anders zal zijn. Het blijkt behoorlijk druk. Verschillende campings zijn alleen voor campers en caravans, andere zijn gezins-campings, andere natuur-campings in de middel of noware. Die laatste 2 zijn niet mijn keus om te verblijven.

Ik kwam uit in Marlborough, niets met sigaretten. Mooi in een park gelegen camping met winkeltje en bar “Postern Hill Campsite”. Super met superprijs 35£ per nacht. Ik vroeg wat er aan de hand is dat het zo prijzig moet zijn. Het antwoord “Bank Holiday”. In Engeland een korte vakantie-periode, ze hebben het 6x per jaar. Hoogseizoen en de prijzen zijn ernaar. Ze begrepen dat het niets voor mij zou zijn en gaven een service, fantastisch. Ik kreeg adressen van een paar campings in de buurt die naar verwachting, omdat het geen gezinscampings zijn, veel minder zouden vragen. Bijzonder!! Een andere medewerker had intussen een weg-tekening gemaakt opdat ik niet verkeerd zou rijden.

Op naar de campings. De 1e leek een event te hebben, dus verder. De 2e was een pub met een klein veld erachter. “The Bruce Arms”. Deze zag er veel belovend uit dus gaan. 10£ is niets vergeleken met. Het werd een gezellige middag en avond in de pub. Ik lekker aan het schrijven, met een pilsje en later tegen 17:00uur Engelse tijd een kipburger erbij. De pub werd en was gevuld met ook onder andere de locals. Dus naast mijn bedrijvigheid heerlijk praten met de andere gasten die naast me kwamen zitten. Ik heb genoten van het ongedwongene het leek of een ieder elkaar al kende.

Op een gegeven moment, ja juist, is het afgelopen. Dus tent in enz. Ik zag toen dat de sanitair accommodatie niet mijn ding was. Geen gelegenheid om je te wassen, douches zonder bank en haken voor al je spullen. Het was me te ongemakkelijk dus…

Volgende dag weer verder.

1. Ronald Busschers:
    1 september 2023
    Hoi Bert, Ben wat laat aangehaakt omdat ik het via werk mail binnenkrijg en op het moment mijn werk nog probeer te schuwen.... Zo te lezen en zien vermaak je je goed (en zo moet het ook natuurlijk). Zo'n pub camping lijkt mij ook veel leuker, die andere kunnen ook echt vreselijk zijn en dus ook veel te duur. Geniet er nog maar mooi van!!
    Groetjes, Ronald